Våren är här! Få full kontroll på timmar, dokumentation, maskiner, projekt och fakturering.

ALLT I EN APP – ETT SYSTEM

SmartDok är en molnbaserad lösning som hjälper dig som entreprenör att hålla koll på projekt från A till Ö. Ett komplett projektverktyg för små och stora byggföretag!

Det har aldrig varit viktigere att komma igång med digital dokumentation. Gör som över 2500 andra bygg- och anläggningsföretag – Börja rapportera med SmartDok och spara tid och pengar!

Vi har nu gått in i ett nytt decennium, och mycket har hänt sedan 2010. Då hade vi till exempel aldrig hört om iPad, Instagram, Android, Snapchat, Uber, Tesla Model S eller Fortnite. När vi nu tar oss in i det nya decenniet kommer de som bäst anpassar sig efter den teknologiska utvecklingen kunna skaffa sig en konkurrensfördel genom en effektivare och mer lönsam verksamhet.

Låt 2020 bli året då penna och papper blev överflödigt, och låt tidrapportering, KMA, maskin- och service , materialåtgång och flera andra tidskrävande registreringar förenklas med ett digitalt hjälpmedel. Kort sagt – spara tid och inte minst pengar.

Anpassa ditt system efter behov – välj en eller flera av dessa 10 moduler.

SmartDok innehåller 10 moduler som alla kan beställas var för sig. Du bestämmer vad ditt företag behöver.

Varför välja SmartDok?

Det finns många alternativ för att registrera timmar i bygg- och anläggningsbranschen, men SmartDok är unikt i sitt slag då systemet har skapats för och av anläggningsbranschen, och inte minst innehåller allt i en app.

SmartDok är utvecklat baserat på vad bygg- och anläggningsbranschen har behov för, och samtliga funktioner är utvecklade i tätt samarbete med branschen.

– Vi har alltid haft ett fokus på att vi ska lösa problem och göra vardagen enklare för kunden.

SmartDok används idag av 70,000 användare som tillsammans dagligen registrerar ca. 480.000 arbetstimmar – i appen.

5 goda anledningar till att välja SmartDok

SmartDok används idag av 70,000 användare

I SmartDok-appen kan man både registrera timmar, maskintimmar, avvikelser, checklistor, maskinservice, varuförbrukning, personallistor och mycket annat. Allt i en och samma app!

1. Enkelt att använda

Användarvänlighet är alfa och omega. Mindre teknisk kunskap ska inte vara ett hinder för att börja använda systemet.

– Sedan gillar killarna verkligen systemet. De tycker att det är väldigt lätthanterligt. Jag hotade en gång med att säga “vi kanske ska ta bort SmartDok”, men då blev det ramaskri hos killarna som svarade med “Nej, det kan ni inte göra, det är ju det bästa som hänt!, Lotta Jansson i Solliden Entreprenad.

Lotta Jansson i Solliden Entreprenad, har mer fått mer tid till personal, bokföring och inte minst mer fritid efter att ha börjat använda SmartDok.

2. Allt i en app

Varför använda flera system när du kan få allt i en app? Med SmartDok dokumenterar du bland annat timmar, transport och avvikelser i en och samma app.

– Det har underlättat mitt arbete. Våra anställda har full kontroll. De vet vart de ska, de har kontroll på sina tider, och de vet hur mycket vi fakturerar, säger Anders Berntsson som är vd för Kynningsrud Grundläggning AB.

SmartDok Kynningsrud tidrapportering

Kynningsrud Grundläggning har haft Smartdok sedan maj i fjol. Förutom enklare kommunikation och tidsbesparing inom företaget menar Anders Berntsson att systemet innebär en konkurrensfördel i kommunikationen med företagets kunder.

3. Korrekt lön- och fakturaunderlag

  • Integration mot bokföringssystem
  • Löpande insamling av data från projekt och dokumentering
  • Helhetlig översikt
  • Snabbare fakturering

– Jag har stenkoll på hur många timmar maskinerna går, hur mycket diesel det går. Jag har aldrig provat något annat i och för sig, men jag kommer aldrig byta, säger Per-Erik Johansson, Stråvalla Maskinstation.

Stråvalla Maskinstation AB grundades 1985 och drivs av Sven-Olof och Per-Erik Johansson med tjugo anställda

Per-Erik Johansson har fått en enklare vardag efter införskaffandet av SmartDok.

4. Framtaget för bygg – och anläggningsbranschen

Kan även användas av andra branscher (skog, verkstad, uppfödning etc.)

– Det är ett oerhört tidsbesparande verktyg för att samla in informationen som behövs till både lön och projekt, säger Sigmund Lindtveit, vd hos Agder Linjerydding.

Når god dokumentasjon er essensielt

Bildfunktionen i SmartDok är ett bra redskap som dokumentation för skogsbranschen. Här ser vi ett exempel från skogsröjning-företaget Agder Linjerydding.

5. Spara tid och pengar!

Spendera mindre tid på administrativa uppgifter, och inte minst betydligt mindre tid på datainsamling.

– Utan SmartDok tror jag att vi hade behövt en till person på kontoret, som kunde hantera och spåra alla timmar, och stämma av med alla arbetsledare: “Har han varit där?”, säger VD Janis Matisons, Matison Enterprise.

Matison Entreprise

VD Janis Matisons har full kontroll över företagets projekt från sitt Stockholmskontor. Bra system och begåvade medarbetare är nyckeln.