Beställ SmartDok i dag och få den perfekta starten på det nya decenniet!

Beställ SmartDok i dag och få den perfekta starten på det nya decenniet!

Att börja 2020 med full kontroll på dina projekt är en klar tumme upp.

Få full kontroll på timmar, avvikelser, maskiner, projekt och fakturor från januari!

Vi har nu gått in i ett nytt decennium, och mycket har hänt sedan 2010. Då hade vi till exempel aldrig hört om iPad, Instagram, Android, Snapchat, Uber, Tesla Model S eller Fortnite. När vi nu tar oss in i 2020 kommer de som bäst anpassar sig efter den teknologiska utvecklingen kunna skaffa sig en konkurrensfördel genom en effektivare och mer lönsam verksamhet.

Låt 2020 bli året då penna och papper blev överflödigt, och låt tidrapportering, KMA, maskin- och service , materialåtgång och flera andra tidskrävande registreringar förenklas med ett digitalt hjälpmedel. Kort sagt – spara tid och inte minst pengar.

Det är smart att vara förberedd till ett nytt år med effektivt dataflöde.

Varför komma i gång redan nu?

SmartDok Anders Josefsson app

Anders Josefsson har lång erfarenhet av digitala hjälpmedel, och jobbar dagligen mot storkunder inom bygg- och anläggningsbranschen.

Varför rekommenderar vi att du kommer igång idag?

– Jag skulle rekommendera att man kommer i gång från januari med det nya digitala systemet. På så vis startar man med blanka ark och full kontroll på projekten från dag ett, säger Account Manager Anders Josefsson i SmartDok.

– Vi på försäljning ser till att du som kunder kommer lätt igång från första dagen!

– Det är det bästa nyårslöftet du kan ge ditt företag!

Kontakta SmartDok för demo och pris
SmartDok används idag av 70,000 användare som tillsammans dagligen registrerar ca. 480.000 arbetstimmar – i appen

SmartDok innehåller 10 moduler som alla kan beställas var för sig. Du bestämmer vad ditt företag behöver.

Varför SmartDok?

Det finns många alternativ för att registrera timmar i bygg- och anläggningsbranschen, men SmartDok är unikt i sitt slag då systemet har skapats för och av anläggningsbranschen, och inte minst innehåller allt i en app.

– SmartDok är utvecklat baserat på vad bygg- och anläggningsbranschen har behov för, och samtliga funktioner är utvecklade i tätt samarbete med branschen. Vi har alltid haft ett fokus på att vi ska lösa problem och göra vardagen enklare för kunden, säger Anders.

SmartDok används idag av 70,000 användare som tillsammans dagligen registrerar ca. 480.000 arbetstimmar – i appen.

Kontakta SmartDok för demo och pris
SmartDok används idag av 70,000 användare

I SmartDok-appen kan man både registrera timmar, maskintimmar, avvikelser, checklistor, maskinservice, varuförbrukning, personallistor och mycket annat. Allt i en och samma app!

5 goda anledningar till att välja SmartDok

1. Enkelt att använda

Användarvänlighet är alfa och omega. Mindre teknisk kunskap ska inte vara ett hinder för att börja använda systemet.

– Sedan gillar killarna verkligen systemet. De tycker att det är väldigt lätthanterligt. Jag hotade en gång med att säga “vi kanske ska ta bort SmartDok”, men då blev det ramaskri hos killarna som svarade med “Nej, det kan ni inte göra, det är ju det bästa som hänt!, Lotta Jansson i Solliden Entreprenad.

Lotta Jansson i Solliden Entreprenad, har mer fått mer tid till personal, bokföring och inte minst mer fritid efter att ha börjat använda SmartDok.

2. Allt i en app

Varför använda flera system när du kan få allt i en app? Med SmartDok dokumenterar du bland annat timmar, transport och avvikelser i en och samma app.

– Maskinister rapporterar sin maskintid i samband med tidredovisningen, och kan även lämna in serviceprotokoll, och lastbilschaufförer använder transportmodulen för att ”regga” transporter, material och mängder, Kanonadens HR-chef Sarah Hektor.

HR-chef Sarah Hector på Kanonaden

Se en översikt över alla 10 modulerna i SmartDok

3. Korrekt lön- och fakturaunderlag

  • Integration mot bokföringssystem
  • Löpande insamling av data från projekt och dokumentering
  • Helhetlig översikt
  • Snabbare fakturering

– SmartDok har bidragit till ett korrekt fakturaunderlag. Inga timmar glöms bort, inga transportlistor försvinner och all varuförbrukning bokförs, säger Christer Alsén hos CSP AS.

SmartDok app mobil

4. Framtaget för bygg – och anläggningsbranschen

Kan även användas av andra branscher (skog, verkstad, uppfödning etc.)

– Det är ett oerhört tidsbesparande verktyg för att samla in informationen som behövs till både lön och projekt, säger Sigmund Lindtveit, vd hos Agder Linjerydding.

Når god dokumentasjon er essensielt

5. Spara tid och pengar!

Spendera mindre tid på administrativa uppgifter, och inte minst betydligt mindre tid på datainsamling.

– Vi sparar åtminstone 1 till 2 manår tack vare SmartDok, säger KMA-ansvarige Inge Mardahl hos Mardahl Maskin AS.

Ett bra system är ingenting om företaget inte implementerar det på ett framgångsrikt sätt.

Kontakta SmartDok för demo och pris